Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez UKS Żegluj
Niniejszym informujemy, że przetwarzamy dane osobowe rodziców (opiekunów prawnych) uczestników zajęć/ zawodników, oraz pracowników, instruktorów i trenerów i pozostałych członków klubu.
- Administrator danych osobowych
UKS Żegluj, Godebskiego 8/5, 20-045 Lublin, NIP: 7123269594
2. Kategorie danych, które przetwarzamy, cele i podstawy przetwarzania
1. Dane Rodzica/Rodziców (opiekuna prawnego) uczestników zajęć/ zawodnikôw
a. podstawowe dane identyfikacyjne oraz dane dotyczące zamieszkania (imię, nazwisko, adres zamieszkania lub pobytu, numer telefonu, adres e-mail)
b. dane identyfikacyjne przyznane przez organy publiczne (numer PESEL)
c. reklamacje, incydenty oraz wypadki, a także opinie wyrażone w kwestionariuszach ankiet dot. organizacji oraz przebiegu zajęć
2. Dane dziecka — uczestnika zajęć/ zawodnika, oraz pracowników, instruktorów i trenerów i pozostałych członkôw klubu
a. podstawowe dane identyfikacyjne oraz dane dotyczące zamieszkania (imię, nazwisko, rok urodzenia, adres zamieszkania)
b. dane identyfikacyjne przyznane przez organy publiczne (numer PESEL)
c. dane dotyczące zdrowia fizycznego i psychicznego (w tym zestawienie przyjmowanych leków), rozwoju psychofizycznym i stosowanej diecie oraz informacje o szczepieniach ochronnych, a także dane dotyczące specjalnych potrzeb edukacyjnych, w szczególności o potrzebach wynikających z niepełnosprawności, niedostosowania społecznego lub zagrożenia niedostosowaniem społecznym;
d. dane psychologiczne (w szczególności informacje o dziecku, które pomogą personelowi pedagogicznemu pracować z dzieckiem w czasie kursu) oraz dane związane z aktualną edukacją uczestnika (nazwa i adres szkoły oraz klasa)
e. szczegóły osobiste (wzrost, waga dziecka oraz preferowany, aktualny rozmiar odzieży)
f. numer kasy chorych NFZ
g. dane dotyczące ryzykownych sytuacji oraz zachowań uczestnika zajęć oraz informacje oraz spostrzeżeniach wychowawcy na temat uczestnika , a także informacja o stanie zdrowia uczestnika w czasie trwania kursu oraz o chorobach przebytych w jego trakcìe (w tym ìncydentôw ì wypadkôw medycznych)
h. opinie wyrażone przez uczestników w kwestionariuszach ankiet organizacji oraz przebiegu zajęć
i. wizerunek, nagrania wideo, nagrania dźwięku
3. Dane będą przetwarzane w celu:
a. w cełu zakwalifikowania na zajęcia na podstawie zainteresowania naszą ofertą (podstawa z art.6 ust.1 lit. b RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
b. w celu ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą (podstawa z 6 ust.1 lit. d RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO),
c. w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z 6 ust.1 lit. f RODO);
d. w celach archiwalnych (dowodowych) dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z art. 6 ust.1 lit. f RODO);
e. w celu badania satysfakcji klientów i określania jakości naszej obsługi, co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z 6 ust.1 lit. f RODO);
f. w celu wystawienia rachunku za udział w zajęciach (podstawa z 6 ust.1 lit. c RODO);
g. w celu oferowania przez nas produktów i usług bezpośrednio (marketing bezpośredni), co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z 6 ust.1 lit .f RODO).
h. w celu tworzenia fotorelacji z zajęć, co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z art. 6 ust.1 lit. f RODO przy zastosowaniu ust. 1 a cytowanej normy prawnej) oraz leży w interesie uczestników. (Uwaga! W fotorelacji nie wskazuje się imion, nazwisk, ani innych danych uczestników imprez turystycznych i ich opiekunów prawnych);
i. w celu tworzenia kreacji graficznych, dźwiękowych i video, umieszczanych na stronach internetowych Organizatora, a także serwisach społecznościowych, artykułach drukowanych (katalogach, ulotkach, folderach) oraz artykułach zamieszczanych w Internecie na stronach i portalach, których właścicielami są podmioty posiadające swoje serwery na terenie Polski/Unii Europejskiej, a także serwisach społecznościowych (Facebook Inc., Google LLC) spoza Unii Europejskiej (Uwaga! W kreacjach nie wskazuje się imion, nazwisk, ani innych danych uczestników imprez turystycznych i ich opiekunów prawnych). Administrator uzyskuje zgodę Rodzica/Opiekuna Prawnego dziecka na umieszczanie ich wizerunków na portalach społecznościowych, których serwery zlokalizowane są poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. lnformacja o przekazaniu danych poza obszar EOG jest dla Rodzica/Opiekuna prawnego zrozumiala i nie wnosi do niej żadnych zastrzeżeń.
4. Odbiorcy danych
Dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:
a. podwykonawcom, czyli podmiotom, z których korzystamy przy ich przetwarzaniu, np..
b. firmom księgowym (dane płatności i rozrachunków),
c. firmom ubezpieczeniowym (podstawowe dane Klienta (Rodzica) oraz Uczestnika),
d. lekarzom oraz zakładom opìekì zdrowotnej, w tym szpìtali (dane zdrowotne Uczestnika),
e. punktom noclegowo-gastronomicznym, w których organizowane są kursy (podstawowe dane Uczestnika),
f. firmom pocztowym i kurierskim (podstawowe dane Klienta (Rodzica) i Uczestnika),
g. agencjom marketingowym, tworzącym kreacje graficzne, dźwiękowe wyłącznie na użytek promocji i reklamy oraz międzynarodowe portale i serwisy społecznościowe (dane związane z wizerunkiem)
5. Przekazywanie danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych
1. Nie przekazujemy danych osobowych (za wyjątkiem punktu 2.i) poza teren Polski/UE/Europejskiego Obszaru Gospodarczego zawartych w punktach 2.1a-e oraz 2.2a-i.
2. Przekazujemy dane zawarte w punkcie 2.2i do Google LLC oraz Facebook Inc, posiadające swoje siedziby na terenie Stanów Zjednoczonych Ameryki.
6. Okres przechowywania danych
1. Dane przechowujemy do końca roku kalendarzowego następującego po roku, w którym ostatni raz się z nami kontaktowano w sprawie uczestnictwa w
2. Dane przetwarzamy do końca okresu przedawnienia potencjalnych roszczeń oraz do końca okresu wymagalnego prawem, tj. do końca roku kalendarzowego następującego po okresie pięciu lat od przebiegu kursu.
3. Podstawowe dane kontaktowe przechowujemy dla potrzeb marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług do czasu, zgłoszenia sprzeciwu względem ich przetwarzania w tym celu, albo cofnięcia zgody, jeśli przetwarzaliśmy je na podstawie tzw. Zgody marketingowej, lub sami ustalimy, że się zdezaktualizowały.
7. Prawa powierzających dane
Powierzającym dane przysługuje:
a. Prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
b. Prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych,
c. Prawo do usunięcia
d. Jeżeli zdaniem osoby powierzającej dane nie ma podstaw do tego, abyśmy przetwarzali dane, może ona zażądać, abyśmy je usunęli (za wyjątkiem sytuacji, o których mowa w punkcie 5.2)
8. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych:
1. Powierzającym dane może zażądać, abyśmy ograniczyli przetwarzanie jego danych osobowych wyłącznie do ich przechowywania lub wykonywania uzgodnionych działań, jeżeli zdaniem powierzającego jego dane mamy nieprawidłowe lub przetwarzamy je bezpodstawnie; lub powierzający dane nie chce, żebyśmy je usunęli, bo są potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń; tub na czas wniesionego przez powierzającego dane sprzeciwu względem przetwarzania danych (za wyjątkiem sytuacji, o których mowa w punkcie 5.2).
9. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych:
Sprzeciw „marketingowy“. Powierzający dane ma prawo sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego. Jeżeli powierzający dane skorzysta z tego prawa — zaprzestaniemy przetwarzania jego danych w tym celu.
Sprzeciw z uwagi na szczególną sytuację. Powierzający dane ma także prawo sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu w celach innych niż marketing bezpośredni, a także, gdy przetwarzanie jest nam niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub do sprawowania powierzonej nam władzy publicznej. Należy wtedy wskazać nam szczególną sytuację, która zdaniem powierzającego dane uzasadnia zaprzestanie przez nas przetwarzania objętego sprzeciwem. Przestaniemy przetwarzać te dane w tych celach, chyba że wykażemy, że podstawy przetwarzania przez nas danych są nadrzędne wobec praw powierzającego dane lub też że dane są nam niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
10. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego:
Jeżeli powierzający dane uważa, że przetwarzamy jego dane niezgodnie z prawem, można złożyć w tej sprawie skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego
11. Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych:
W każdej chwili powierzający dane ma prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie tych danych osobowych, które przetwarzamy na podstawie jego zgody. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody powierzającego dane przed jej wycofaniem (za wyjątkiem sytuacji, o których mowa w punkcie 5.2).
W celu wykonania swoich praw należy skierować żądanie pod adres email: szkola@żegluj.lubIin.pl. Proszę pamiętać, że przed realizacją uprawnień powierzającego dane będziemy się musieli upewnić, że „Ty to Ty“, czyli odpowiednio zidentyfikować powierzającego dane.
12. Informacja o wymogu dobrowolności podania danych
Podanie przez powierzających dane danych jest warunkiem zakwalifikowania na zajęcia żeglarskie. W przypadku odmowy podania danych możemy odmówić kwalifikacji.
13. lnformacja o publikacji niniejszej informacji
Niniejsza informacja dostępna jest do pobrania na stronie www.zegluj.IubIin.pl